Tuesday, May 10, 2011

Osama tu wujud ke x sebenarnye?

pabila tangan ini mula terasa gatal untuk menaip.......^^
..teringat peristiwa last week kat Roger Espresso..Masa tu dalam kol 3 petang..aku ngan rumet aku g coffee shop nak blajar..hari tu xde klas sebab hari merah..cuti bersempena hari kanak-kanak..aku pun pelik jugak la kat sini sebab hari kanak2 pun nk sambut..padahal sonsengnim aku kate sekarang ni orang xsambut sangat hari kanak2 sebab byk insiden kehilangan anak pada hari ni..kirenye mcm hari yg sepatutnya hari yang bahagia jadi hari yg penuh tragedi..okay...start cter yang sepatutnya aku tulis dari tadi...hehe
Aku tengah khusyuk blaja math yang susah tu...tetiba ade la mcm satu family datang duk kat meja sebelah aku...dorang mcm ckp pasal aku la..aku faham la jgk apa yg dorang ni ckap..so aku angkat kepala..seperti yg telah dijangka...mak cik tu pun sapa aku...dorang pun perkenalkan diri masing2 kat aku..die perkenalkan,lelaki yang duk hujung sana tu..pastor(ibarat imam masjid latapi untuk Kristian la)..pastu ade anak die yg lelaki tu..ngan kat sebelah die yg pompuan tu..ank pompuan die..utk pengumuman, anak die tu dua-dua orang blajar kat Catholic University..entah kat mane pun..aku xpasti..cume die cakap dekat la ngan singil-dong ni..
okay..bile dah berkenalan...mak cik tu pun tanye pasal Osama bin Laden kat aku...maklumlah mase tu tgh hot pasal kematian Osama bin Laden..aku ni x update sangat pasal Osama tu...so aku xtahu sangat...nak x nk ..kene jwb la,kan...aku pun jawab la...aku xtahu sangat pasal Osama..dan aku pernah dengar yg Osama ni sebenarnya xwujud,kewujudan Osama hanyalah propaganda US..selepas itu..mak cik tu teruskan pertanyaan die pasal aku ni sunni ke syiah...aku pun jawab la aku ni sunni..erm...pastor tu pun menyampuk..die ckap korea la..die cakap syiah tu kat Timur Tengah..aku ni dari Malaysia..then, mak cik kata lagi...kalu ada masalah, cakap r kat die..die akan tolong...pastu lain kali bleh jumpe lagi,makan2..so kirenya nak jadi rapat la...macam mak ngan anak...aku ni..jawab dalam hati..'erm..ni mesti nk tarik aku ni'..pastu pastor tu tanye "xbleh makan khinzir,kan?"..aku pun jawab la ..a'ah..xbleh....tapi mak cik tu tanye lembu, ayam bleh makan x?...aku cakap..kalu kat Malaysia boleh..kat sini xbleh..pastu anak mak cik tu yg pompuan tanye ag..kambing,bleh makan ke?....eeeiiss...budak ni..kalau lembu xbleh,kambing pun xbleh la...aku jawab dalam hati je la..pastu mak cik tu tanye..knapa xbleh makan kat sini, kat Malaysia boleh?aku jawab  la..sebenarnye boleh makan tapi ade cara sembelih die yang tersendiri..pastu aku tambah ag..kalu kat sini, nak makan ayam ke beef ke..kne pergi beli kat Itaewon la..pastu pastor tu kate, die pernah makan daging kat Itaewon tu..xsedap...die kate lagi..nanti kalau kite jumpe ag boleh la pergi makan daging kat Itaewon...erm..pape je la pak cik...aku xingin pun nk jumpe ag..okay..pastu die tanye soklan bese la..xpanas ke pakai tudung?jawapan bese aku..Malaysia panas..so dah bese dah sebab pakai tudung dari kecik..last2 tu...pastor tu bagi die punye namecard...korunk tau siapa die.."senior pastor"..orang kuat Kristian rupenye...mak cik mintak no fon aku...aku pun bagi je la...sebab fon aku memang ade atas meja ni..kalau nk tipu dh xbleh nk lari..pastu rumet aku pun bagi skali no fon,siap bagi email ag...rumet aku tu..xtahu sape dorang ni..sebab semangat sangat..bagi ngan email2 skali..okay dorang pun  blah la....

apa pengajaran di sebalik citer aku ni?
aku rase..aku perlu persiapkan diri untuk menghadapi sesiapa yang bertanya pasal Islam..dengan soklan yang pelik2..kalau stakat soklan tudung, tu dah bese..tapi ni pasal syiah ke,pasal Osama Bin Laden...aku kne tahu byk lagi..di samping fasih berbahasa Korea untuk mengelakkan berlakunya misunderstanding..aku xnak sebab aku, orang pandang serong pasal Islam...kala ini aku teringat kata2 seseorang,"akak takut sangat kalau disebabkan apa2 yang akak wat, orang pandang serong terhadap Islam"...seseorang yang aku kenali membuatkan aku mahu tahu pasal Islam..

No comments:

Post a Comment