Sunday, June 5, 2011

selipar untuk tok

semalam kteorg berjalan2 Dongdaemun, overall,bagi aku la,dongdaemun tu cam xbest ngat utk shopping(walaupun bantai slipar utk tok aku 2 pasang pun,hehe)....kirenye klu nk shopping sakan bek g myongdong la....hehe...ape yg aku nak cter bukanlah pasal dongdaemun sebenarnye,tapi cerita mengenai kebaikan orang....kebaikan org terhdp kite ni ade byk,terlalu byk....ske belanja,ske tolong mse blajar, boleh diharap sbgai tmpat berkongsi rase hati...dan mcm2 lagi la...,tapi kebaikan someone yang aku rase paling ingat dan terkesan dihati ialah, bila orang tu,sentiasa bercerita tentang sejarah Islam, melalui penceritaannya, telah memperkenalkan aku kepada siapakah tokoh2 Islam terdahulu...disebabkan aku ni,pada mulanya bukan sesorg yg suke sejarah,kini aku.merasakan perluny aku tahu tentang sejarah lampau tentang agamaku...sampai la suatu hari, aku berjalan bersamanya, aku xprnah meminta utk diceritakan, inilah pertolongan Allah utkku...org tu menceritakan tentang jawapan yang aku sendiri xpernah tahu ape soklannya...tapi setelah aku mendengar ceritanya, merubah pemikiran aku utk sentiasa menjadi positif, dan cube utk fleksible walaupun dgn sesiapapun aku berkawan...kenali kawan,dan sentiasa cube utk mencari alasan utk diri sendiri utk tidak terasa,utk tidak merasa rendah diri,supaya rase marah tidak bertapak di hati,sehingga sampai satu mase, kite xkan nampak lagi kebaikan org yg kite marah..pastu die pesan lagi,jgn selalu merasakan diri sendiri betul(utk certain case je,kalu yg melibatkan fact,cube utk tunjukkan bukti)...yang penting sabar....dan katenye lagi,perubahan ini bukanlah akan terjadi sekelip mata, sebaliknya ia ambil mase.....ape yang die ckp,bukanlah dari kata2 je, tapi ini pengalamannya..... aku mahu berubah...not because of anyone but Allah....

No comments:

Post a Comment